پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تیتر20 گزارش می دهد:
بی ام کارز به عنوان برند جدید خودروهای وارداتی بهمن موتور نشانه شناخت این شرکت از نیاز بازار خودرو به شمار می آید و نشان می دهد که چرا توانسته اند در این مدت به یکی از بازیگران اصلی بازار تبدیل شوند.
کد خبر: ۶۶۲۷۴

تیتر۲۰  -   بیش از ۶ سال از خصوصی شدن گروه بهمن می گذرد. طی مدت زمانی که این شرکت  توسط بخش خصوصی اداره می شود ، برنامه ها ، نحوه انتخاب محصول ، قیمت گذاری و چگونگی عرضه مشخص می کند که درک  بالایی از رقابت و منطق اقتصاد رقابتی دارد . 


بهمن موتور در دوره مختلف به روش های متفاوت این موضوع را ثابت کرده است.پیش از تحریم آنها با انتخاب شریک تجاری ژاپنی اقدام به تولید و عرضه خودروی محبوب مزدا کرد. این خودرو با توجه به کیفیت و مشخصات فنی توانست به سرعت به یکی از خوش فروش ترین های بازار معروف و مطرح شود.


در کنار مزدا ، بهمن موتور سراغ برندهای مطرح هاوال و فاو بسترن  از برندهای مطرح  رفت که جزء برترین  و بهترین های چین به شمار می آیند. البته تحریم ها اجازه نداد که فعالیت و همکاری با این شرکت ها آنچنان که توقع داشتند پیش برود.


با این حال بهمن موتور در دوران بحران تحریم و در شرایطی که امکان همکاری با مزدا و هاوال از بین رفته بود ، به روش دیگری عمل کرد.


این شرکت با شناخت نیاز بازار و همچنین تکیه بر زیرساخت هایش سراغ محصولاتی مانند دیگنیتی و فیدلیتی در کلاس های مختلف رفت. این محصولات توانستند با اقبال و فروش مناسبی برخوردار شوند.


ریشه این اقبال را باید در پیشینه و همچنین چگونگی انتخاب محصول توسط بهمن موتور جست و جو کرد.در همین حال از سرگیری واردات و برچیده شدن ممنوعیت ۵ ساله فرصت جدیدی پیش روی بهمن موتور ایجاد کرد.


اما نحوه ورود بهمن موتور به مقوله واردات با دوران پس از تحریم با تفاوت هایی همراه شده است. به بیان دیگربهمن موتورعلاوه برتنوع بخشی بیشتر به سبد محصولاتی وارداتی خود این بار برای عرضه این خودروها اقدام به تشکیل بخش جدیدی کرده که به طور مستقل در بازار خودرو فعالیت می کند.


گسترده بودن طیف مصرف کنندگان ، سبد محصولات و با تجربه تر شدن این شرکت باعث شکل گیری تفکر جدید برای تفکیک فعالیت های وارداتی اش شده است. به نحوی که ساز و کار مستقل از بهمن موتور برای این بخش از محصولات در نظر گرفته است.


این اقدام می تواند در زمین فروش ، خدمات پس از فروش با سرعت و دقت بیشتری عمل کند. همچنین تمرکز و فشار از روی بهمن موتور کاسته می شود و دیگر بخشی از توان و انرژی این شرکت معطوف به خودروهای وارداتی نخواهد شد.


بی ام کارز با استفاده از پیشینه و جایگاهی که بهمن موتور و شرکت مادر ، گروه بهمن به دست آورده است ، مسیری جدید پیش روی خود باز کند.


ضمن اینکه  بی ام کارز را می توان به عنوان بازوی وارداتی این شرکت و بخشی که باعث شکل گیری فضای رقابتی جدید در بازار خودرو خواهد شد نیز به شمار آورد.


بی ام کارز را همچنین می توان نتیجه کارنامه درخشان گروه بهمن دانست. کارنامه و تجربه ای که با تکیه بر آن بی ام کارز می تواند بخش عمده ای از مسیر را از همین حالا طی شده بداند. چرا که سابقه این گروه نشان داده است که در انتخاب محصول عوامل و پارامترهای زیادی را در نظر می گیرد. 


بنابراین نیمی از راه پیشتر طی شده است و مابقی به محصولات ونحوه فروش و خدمات پس از فروش و تامین و فراوانی قطعات مرتبط خواهد شد.


در همین شرایط ذائقه شناسی بهمنی ها در انتخاب محصول  و همچنین ارزنده شدن این برند فضا را برای خود بهمن موتور و مشتریان متفاوت کرده است.


به بیان ساده بی ام کارز باید به نحوی عمل کند که از یک سو بتواند توقع ایجاد شده در ذهن مشتری را برآورده کند و از سوی دیگر باید به گونه ای حرکت کند که هویت مستقل خود را کسب کند.


البته به نظر می رسد بی ام کارز با توجه به محصولاتی که انتخاب کرده است و تفکری که در مدیریت کلان این شرکت وجود دارد،به سرعت می تواند خود را به عنوان یک بازیگر جوان و با تجربه تثبیت کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز